lørdag 31. januar 2009

banglafotos #7

Sårreh. Etter vel en 4 dager i Chittagong (passende navn forøverig) fikk Marius og jeg endelig tillatelse til å reise opp i Bandarban Hill Tracks. Det er nasjonalskatten og naturstoltheten til Bangladesh, og er en av de få ålassene i landet som ikke er vått og flatt. Tillatelsen, som er en signert permit av distriktskommisjonæren, sendt og postet til 10 andre myndighetspersoner, militæret og politiet i området, er maks på 3 dager. Vi måtte reise på kvelden, så jeg fikk i praksis 1,5 dag å fotografere på. Det er ikke lange tiden å lage en story på, så vi får se hva jeg får kokt sammen. Jeg var i Bawn-stammebyen Faruk Bara (Bawn-stammen består av 8200 kristne bangla/burma/mongolia/india-utseendemix) og dokumenterte dagliglivet deres. jeg ble også kastet ut av en amerikansk-støttet kirke der, av to amerikanske misjonærer som var livredd for at jeg kunne avsløre de for myndighetene. Så om noen spør, er jeg sønn av en minsjonærfamilie, og over gjennomsnittet engasjert i katolsk misjonering i Sør-Asia.

Her følger i allefall noen picas fra Faruk Bara:





















Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar